joi, 7 februarie 2008

Drama cititorului de S.F.

Traiesc si eu drama cititorului de astazi...doar k e putin mai personalizata. Ne ingropam timpul in postari ridicole, in jocuri ademenitoare, in chaturi plictisitoare si nu vedem ca o carte ar putea inlocui toate acestea. Eu...citesc S.F. -fac parte din acea categorie de 1% din populatia Romaniei care poate sa mai viseze si prin visele altora. E un sentiment fantastic sa zbori, insa nimeni nu mai vrea sa il inteleaga. Accept faptul ca trebuie sa avem propriile vise, eu chiar am. Dar uneori e bine sa te deconectezi de la Afganistan si sa visezi la o lupta pe Arrakis.
Pe langa faptul ca S.F.-urile nu mai sunt cautate cum erau acum vreo 15-20 de ani, atunci cand le cauta cineva...nu prea le mai gaseste! Caut o carte de 3 luni, de cand a fost lansata si la noi. Am incercat fiecare librarie, am comandat-o de pe site-uri, peste tot acelasi raspuns:NU MAI E IN STOC! Imposibil frate, doar am cautat-o din prima zi. Nu zic, poate nu o sa fiu incantata de ea (da de unde, parca vad ca ii citesc cele 600 de pagini in vreo 2 zile maxim), dar am dreptul de a o avea, pentru simplul fapt ca citesc CEVA!
Ignorand pretul unei carti scrise de cineva respectabil, ajungi la...ignoranta. Ignoranta este pretutindeni, incepe de la vanzatoarea din librarie si continua pana la colegi sau prieteni, care nu inteleg cum poate cineva sa-si piarda timpul citind...si daca tot o face, de ce nu citeste altceva mai digerabil. Dragii mei, am ajuns la concluzia ca nu poti avea gusturi proprii. Trebuie sa fii ori rocker ori manelist ori hip-hopper, la mijloc nu exista. Nu poti asculta o Alicia Keys, pentru ca toata lumea se mira cine mai e si aia...Trist!
Nu mai are rost sa continui, oricum cei care vor citi fie vor face parte din categoria celor care citesc si ei ceva, fie vor fi ignoranti. Ma intreb doar: ce e mai rau, sa fii unul din primii sau din cei din urma?

Niciun comentariu: